سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع سردرد

تصور می شود سردردها همیشه بخشی از زندگی روزمره مردم بوده اند. اما به نوعی هرگز به عنوان موضوعی دارای اهمیت زیاد در نظر گرفته نشده اند. از دلایل ممکن این است که با بسیاری از اختلالات همراه است که اکثر آن ها خوش خیم هستند. با این حال اکنون شواهد زیادی وجود دارد که تأثیرات اجتماعی اختلالات سردرد، هزینه آن ها و ضرورت آموزش و ارائه مراقبت های اساسی بیش تر برای کسانی که رنج می برند را نشان می دهد.
حقایقی راجب سردرد
نتیجه نظرسنجی جهانی سال 2010 (GBD 2010) به روشنی نشان داد که سردرد شایع ترین علل بسیاری از ناتوانی ها در سراسر جهان است.
براساس این بررسی، سردردهای تنشی و میگرن دومین و سومین اختلال شایع در جهان هستند. علاوه بر این میگرن هفتمین علت ناتوانی در سراسر جهان است.
تخمین زده می شود که دو سوم افراد در طول زندگی خود در برخی مواقع دچار سردرد می شوند: 14 تا 16 درصد در اثر میگرن و 46 تا 78 درصد ناشی از سردرد تنشی هستند.
بیماران مبتلا به سردرد 4.5 درصد از مراجعین به بخش اورژانس ED را تشکیل می دهند.
سردرد یکی از شایع ترین دلایلی است که افراد از داروهای ضد درد (OTC) مانند پاراستامول (استامینوفن)، آسپرین و سایر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) مانند ایبوپروفن، ناپروکسن و دیکلوفناک استفاده می کنند.