سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تغذیه سالم

1- علم سالم غذا خوردن
هر متخصص تغذیه و رژیم غذایی درباره آنچه باید بخورید صحبت می کند. اما ، ما در اینجا می خواهیم بدانیم که چرا عادات غذایی ما اشتباه است و برای تغییر آن چه کاری میتوانیم انجام دهیم. هدف از این راهنمایی، به اشتراک گذاشتن علم و استراتژی مورد نیاز برای به دست آوردن نتایج مورد نظر شماست.
درحال حاضر ، فواید تغذیه خوب برای اکثر ما کاملاً مشهود است. سطح انرژی افزایش میابد ، سلامتی بهبود می یابد و باروری سالم ایجاد میشود. همچنین تغذیه سالم نقش بسیار زیادی در حفظ وزن سالم ایفا می کند ، این متعاقبا موجب کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 ، برخی سرطان ها ، مشکلات قلبی ، فشار خون بالا و بسیاری از دیگر بیماری های بهداشتی میشود (ژنتیک نیز نقش مهمی دارد).
اما اگر دلایل خوب زیادی برای تغذیه سالم وجود دارد ، چرا انجام این کار بسیار دشوار است؟ برای پاسخ به این سؤال ، ابتدا باید بدانیم چرا به غذاهای بی ارزش و آشغال روی می آوریم.
چرا به سمت غذاهای آشغال روی می آوریم؟
استیون وایتلی یک دانشمند مواد غذایی است که 20 سال را صرف مطالعه در مورد آنچه باعث اعتیاد برخی غذاها و روی آوردن به آنها میشود، کرده است.
طبق گفته های این دانشمند ، هنگامی که شما غذای خوشمزه می خورید ، دو عامل وجود دارد که باعث لذت بخش شدن آن میشود:
اول ، احساس خوردن غذایی خاص وجود دارد. این شامل مواردی مانند طعم (طعم شور ، شیرین ، تندد و غیره) ، بو و همچنین احساس قرار دادن غذا در دهان می شود. شرکت های مواد غذایی میلیون ها دلار را برای داشتن بیشترین طعم و لذت در یک چیبس سیب زمینی هزینه می کنند. این درمورد همه ی هله هوله ها صدق میکند. بعبارت دیگر عناصر خاصی با هم ترکیب میشوند تا آن هله هوله یا نوشیدنی، یک حس خاص در مغز شما ایجاد کند.
عامل دوم ترکیب اصلی ماکرونیوترینتهای – ترکیبی از پروتئین ها ، چربی ها و کربوهیدرات های موجود در آن- است. در مورد غذاهای آشغال ، تولید کنندگان مواد غذایی به دنبال ترکیب کاملی از نمک ، شکر و چربی هستند که مغز را تحریک به استفاده ی مجدد از آن می کند.