سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین زمان بارداری اول

برخی خانم ها فکر می کنند که برقراری رابطه ی جنسی در هر زمان از چرخه ی قاعدگی می تواند منجر به بارداری شود. اگرچه نمی توان زمان دقیق تخمک گذاری را مشخص کرد اما داشتن نزدیکی در برخی روزهای چرخه ی قاعدگی، می تواند شانس بارداری را افزایش دهد.
نکات مهم راجب بارداری
هر زمان اسپرم به مجاورت واژن برسد، احتمال بارداری وجود دارد. بنابراین اگر قصد بارداری ندارید باید مراقب باشید و از روش های پیشگیری از بارداری استفاده نمایید. اکنون کارشناسان بر این باورند که احتمال باردار شدن زن در طول چرخه قاعدگی بسیار تغییر می کند.
یکی از عوامل مهم و احتمالا اصلی ترین عامل برای باردار شدن، تخمک گذاری است. تخمک گذاری دوره ای از چرخه ی قاعدگی ست که داشتن رابطه جنسی در آن زمان، شانس بارداری را افزایش می دهد. تخمک بعد از آزاد شدن، برای مدت طولانی در محل مورد نظر باقی نمی ماند.
در واقع این تخمک فقط 12 تا 24 ساعت زندگی می کند. اگر در این بازه زمانی کوتاه توسط اسپرم بارور نشود، می میرد و توسط بدن دوباره جذب می شود. هنگامی که تخمک از بین رفت، دیگر تا چرخه ی قاعدگی بعدی شانس بارداری وجود ندارد.
با این حال خوشبختانه اسپرم ها کمی قدرت ماندگاری بیشتری دارند! آنها می توانند در شرایط مناسب محیطی 5 تا 7 روز در بدن زن زنده بمانند. این محیط مطلوب بطور طبیعی در طی روزهای قبل از تخمک گذاری فراهم می شود.