سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین سن بارداری

احتمالاً تا بحال عبارت “ساعت بیولوژیکی” زنان را شنیده اید. همچنین بطور حتم با توصیه های والدین یا خویشاوندان برای بچه دار شدن مواجه شده اید. بسیاری از افراد به نوعروسان توصیه می کنند که در بچه دار شدن تعجیل کنند! اما دلیل این توصیه ها چیست؟ آیا برای بارداری سن مشخصی وجود دارد؟
اگر به تازگی ازدواج کرده اید، فکر می کنید که همه ی زن ها در نهایت باردار می شوند و بهتر است به خودتان کمی فرصت دهید. اما واقعیت این است که برای باردار شدن نیز سن مشخصی وجود دارد. بعبارت دیگر، در طول سال هایی از زندگی، احتمال داشتن بارداری موفق و سالم، بسیار بیشتر از زمان های دیگر است. ادامه مطلب را بخوانید تا بهترین زمان بارداری را یاد بگیرید و از مشکلات باروری و بارداری های پر خطر جلوگیری کنید.
بهترین سن برای بچه دار شدن چه زمانی است؟
پاسخ ساده ای برای این سوال وجود ندارد. در واقع بهترین سن برای داشتن نوزاد در افراد مختلف متفاوت است. اما از نظر زیست شناختی در 20 و 30 سالگی، قدرت باروری به حداکثر می رسد و و بچه دار شدن در 40 سالگی یا بالاتر بسیار سخت خواهد شد.
شما باید از نظر احساسی، ذهنی و مالی هم آمادگی لازم برای پدر و مادر شدن را داشته باشید. ممکن است رسیدن به آن نقطه برای برخی از زنان زمان بیشتری طول بکشد و شرایط پیش رو، سن مادر شدن را در آنها افزایش دهد!