سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاربردهای جالب وازلین

 قطعا وازلین یکی از پر کاربردترین موادی است که حتما باید در کابینت خود داشته باشید. وازلین با خاصیت مرطوب کنندگی بسیار بالایی که دارد، حتی برای پوست های بسیار حساس هم مناسب است. این ماده روغنی کاربرد های متفاوتی دارد که همگی جالب و قابل توجه هستند. امروز قصد داریم شما را با چند مورد از بهترین کاربرد های وازلین آشنا کنیم. گاهی اوقات که در مضیقه هستید، این ماده روغنی به کمک شما می آید.

 
اما قبل از این که فهرستی از کاربردهای وازلین را در اختیارتان قرار دهیم، می خواهیم موضوعی را در مورد بی خطر بودن وازلین برایتان روشن کنیم و شما را از سردرگمی در بیاوریم.
 
یک نکته مهم در مورد بی خطر بودن وازلین
این ماده روغنی محصولی است که به صورت جانبی طی فرایند تولید مواد نفتی تشکیل می شود؛ بسیاری بر این باورند که این ماده متشکل از مواد سرطان زا است اما این موضوع واقعیت ندارد!
 
شرکت وازلین، بزرگترین تولید کننده این ماده روغنی، روغن های خود را در طول فرایند تولید سه مرتبه تصفیه و پالایش می کند. پس می توان این طور نتیجه گرفت که محصول نهایی عاری از هرگونه ناخالصی است؛ یعنی وازلین هیچ ماده سرطان زایی ندارد.
 
حتما بخوانید: کاربرد ریاضی در زندگی: 15 فایده مهم در زندگی روزمره
 
گروه تحقیقاتی EWG محصولات آرایشی را بر اساس میزان خطر آفرین بودنشان بررسی و درجه بندی می کند؛ بر اساس داده های بدست آمده از این گروه تحقیقاتی می توان گفت که وازلین، از نظر بی خطر بودن، رتبه یک را در بین محصولات آرایشی به خود اختصاص می دهد. اما اگر با وجود این توضیحات هنوز هم متقاعد نشده اید، می توانید با ترکیب دو ماده ساده برای خود وازلین خانگی بسازید. در مقاله ای مجزا ساخت این ترکیب را به شما آموزش خواهیم داد.