سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مضرات تربچه قرمز

تربچه جزء غذاهای عجیب و غریب نیست که بتواند وعده های مفید روزانه شما را پر کند. بلکه یک میراث تاریخی عالی دارد. تربچه از گیاهان ریشه ای خوراکی است که متعلق به خانواده Brassicaceae است که با نام علمی Raphanus sativus شناخته شده است.

 

حقایقی راجب تربچه قرمز

تربچه ها دارای طعم دلپذیر فلفلی و در شکل، اندازه و رنگ های بی شماری در دسترس هستند.

در حالی که برخی از افراد منشا تربچه را به چین نسبت داده اند، بعضی از دانشمندان اعلام می کنند که برای اولین بار در جنوب شرقی آسیا رشد کرده است زیرا در این منطقه بود که گونه های وحشی تربچه پیدا شد. با این وجود کم کم تربچه راه خود را به هند، چین مرکزی و آسیای مرکزی باز کرد.

براساس داده های تاریخی مصر، تربچه در حدوو 2700 سال قبل از میلاد به روم برده شد و ساکنان برای محافظت از آن؛ از عسل، سرکه و نمک استفاده می کردند.

کم کم تربچه نفوذ خود را در سرتاسر اروپا گسترش داد و در اواسط قرن شانزدهم به انگلستان برده شد. تربچه تا سال 1629 به ماساچوست رسیده بود و سپس به آرامی در سراسر آمریکای شمالی پراکنده شد.

در ایالات متحده آمریکا تربچه استاندارد صورتی و کروی، به اندازه توپ گلف و با درون درخشان و سفید است. گونه های دیگر شامل دایکون (دارای ریشه طولانی و سفید) و تربچه زمستانی هستند.

تربچه مزایای سلامتی زیادی دارد زیرا حاوی ویتامین های غذایی، اسید فولیک و آنتوسیانین ها است، که قابلیت مبارزه با سرطان را دارند.

ویتامین های غذایی موجود در تربچه می توانند به درمان منافذ و مشکلات پوستی کمک کنند. بعلاوه خوردن تربچه می تواند عملکرد کبد و کیسه صفرا را به درستی تقویت کند.

ادامه مطلب...