سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین زمان بارداری دوم

بسیاری از والدین پس از به دنیا آمدن فرزند اول، به فکر تولد نوزاد دیگری هستند. توجیه هر کس برای اینکار متفاوت است. برخی خانم ها فکر می کنند که تک فرزندی برای روحیه ی فرزندشان خوب نیست و اینکه هر انسانی در زندگی به حداقل یک خواهر یا برادر نیاز دارد. بعلاوه بسیاری از کودکان، اصرار به داشتن خواهر و برادر جدید دارند.
اگر بارداری دوم ناخواسته اتفاق بیفتد می تواند باعث آشفتگی والدین شود، خصوصاً اگر فرزند اول هنوز کوچک باشد. ممکن است هنوز درگیر شب های بی خوابی و تعویض پوشک باشید و درک اینکه همه چیز از چند ماه دیگر دوباره شروع شود برایتان سخت باشد. تصمیم به بارداری دوم بصورت آگاهانه هم می تواند استرس برانگیز باشد و سوالات بسیاری برای والدین ایجاد کند. در این مطلب همه چیز را در مورد بارداری دوم، بهترین زمان برای بارداری دوم پس از زایمان و شرایطی که باید در نظر بگیرید آورده شده است. پس اگر قصد به دنیا آوردن فرزند دیگری دارید، این مطلب را از دست ندهید.
تفاوت بارداری اول و دوم
اگرچه بارداری برای بار دوم آسانتر از بار اول است اما علایم و تجربیات آن با هم یکسان نیست. بسیاری از زنان اظهار می کنند که بارداری آنها برای بار دوم، متفاوت از بار اول بوده است. بدن زن در دومین بارداری کمی متفاوت خواهد بود. هنگامی که برای بار دوم باردار می شوید، عضلات شکم تان متفاوت است و سن شما نسبت به بارداری اول بیشتر خواهد بود. با توجه به اینکه یک فرزند دیگر هم دارید، زندگی شما به احتمال زیاد شلوغ تر از زمان بارداری اول بوده است.